Midagi olen ka lugenud. Marques`i see raamat meeldis isegi enam kui I osa, sest keskendus rohkem Eesti elu kirjeldamisele. Meeldib autori detailide nägemine ja üldse vaatlusoskus. Ja huvitav on ju teada, kuidas meid kõrvalt nähakse, ja autori respekt eestlaste vastu tuleb ka esile.
Teine kerge lugemine oli Milana "Eesti modelli päevik"- täitsa hea. Meeldis just kirjutaja eneseiroonia ja see, kuidas ta ümbritsevat kirjeldas. Autori ümber puhkes muidugi boleemika, kes see tundmatu on, ja kas sellist modelli üldse olemas on olnud, võib-olla on tegemist hoopis ilukirjandusliku väljamõeldisega. Modellitööst väga palju uut teada ei saanudki, pigem oli see peategelase arengulugu, tema ärakäimine siit väikesest Eestist, suurtesse moepealinnade ellu sukeldumine ja suhted meestega.
Kõige suurema elamuse sain "Nokturnidest", mis koosnes erinevatest juttudest, mida sidus suhe muusikaga ja samas ka mingi kiiks, mis iga loos peategelasega toimus. Peategelasteks olid noored meesterahvad, kes otsivad elus oma kohta, mida polegi kerge leida.
"Džässilaulja " Peategelane on endisest idablokist pärit muusik, kes esineb nüüd koos orkestriga
Veneetsia väljakul. Kord näeb ta väljakul kohvikus istumas oma ema
lapsepõlveaegset lemmiklauljat – Tony Gardnerit. Ta läheb vaheajal Tony juurde,
et talle öelda, kui olulist osa tema laulud
tema ema elus mängisid. Tony aga
teeb talle ettepaneku saata teda, sest
ta tahab tema ja naise Lindy 27.
pulma-aastapäeva puhul naisele
hotelliakna all laulda. Nii
sõidavadki nad kanalil ja laulavad koos Lindyle, kes tuppa läheb ja nutma
puhkeb. Selgub, et nad peavad lahku minema ja lahkumineku põhjuseks on see , et
ühel vanal kuulsal mehel pole ometi mõtet nii vana naisega enam koos elada,
kuulsus nõuab nooremat väljaannet.
"Olgu vihm või paistku päike" rääkis minategelasest Rayst, kelle
endine hea sõber Charlie külla kutsub. Ka Charlie naine oli Raymondi
noorusaegne hea sõber. Charlie läheb ise aga minema, kuna nende abielu on
parajasti karidele jooksnud ja ta loodab, et naine näeb võrdlusmomendi tõttu
Rayga, kui väärt mees Charlie tegelikult on. Naine arvab millegipärast, et Ray on oma
mõttetu elu pärast depressioonis ja haub enesetappu. Ray leiab naise
kalendermärkmiku ja enda kohta käiva märkuse. Ta kortsutab selle lehe ja
plaanib nüüd koos sõbraga, kuidas sellest puhtalt välja tulla. Sõber soovitab
muuta korter selliseks, nagu oleks tal külas käinud nende tuttavad koos suure
koeraga, kes siis pahandust hakkas tegema. Naine tuleb enne lubatud aega koju
ja näeb, kuidas Ray on toas märatsenud ja keedab pliidil parajasti sõbra vana
saabast, et see koerahaisu tekitaks.
„Malverni mäed“
peategelaseks on noor muusik, kes käib prooviesinemistel, kuid ei
saavuta midagi. Ta sõidab õe juurde mägedesse, kus õde ja õemees peavad väikest
söögikohta, mees on seal vahel tasuta
tööjõuna abiks, kuid on kindel, et ta on andekas, kuid teised lihtsalt ei
mõista seda. Kord ilmub hommikusöögile üks saksa turistide paar – mees muudkui
kiidab kõike, on kõigega rahul, naine aga pirtsutab ja on pahur. Minategelane
soovitab neile kättemaksuks üht nõmedat endise õpetaja hotelli. Kord, kui ta
mäe peal muusikat teeb, satub abielupaar sinna, naine on muutunud ja kiidab
aina teda. Selgub, et ka nemad on muusikud.
"Nokturnis" on peategelane hea džässmuusik, aga nii tema elukaaslane kui
produtsent kinnitavad, et ta välimus on mittemidagiütlev ja läbilöömiseks peaks
ta plastilise kirurgia operatsiooni laskma teha. Kuna naine läheb ta juurest
ühe rikka mehe juurde, kes on nõus
operatsiooni kinni maksma. Mees satub
aga selles luksushotellis, kus peamiselt kuulsustest patsiendid pärast paranevad, kõrvuti tubadesse kuulsa Lindy
Gardneriga, kes on tema arvates täiesti mõttetu naine ja võrdub minategelase
jaoks kõige pinnapealse ja sisutuga, mis esimese liiga tegelaste seas on. Kuid siiski hakkavad nad suhtlema ja satuvad koos hotellis hulkudes naljakatesse olukordadesse.
"Tšellistid" räägib noorest lootustandvast tšellistist Tiborist, kelle kutsub
enda juurde luksushotelli sviiti üks rikas tundmatu naine. Tibor tunnistab
ausalt, et ei ole tema nime varem kuulnud, kuigi ta annab mõista, et ta on
tšellovirtuoos. Eloise hakkab talle
tšellotunde andma. Ette aga ei mängi ise
kunagi. Selgub, et ta lõpetas tšellomängu juba 11-aastaselt, kuna sai aru, et
tema keskpärased õpetajad lihtsalt rikuks ta annet. “Nendesugused” peavad kokku
hoidma ja mitte oma annet raiskama. Aastad mööduvad ja endised tuttavad näevad Tiborit uuesti, tundub, et ta pole
midagi saavutanud ja elab oma väikest elu.
No comments:
Post a Comment